Archives

Digitale Geletterdheid: waar begin je en hoe integreer je het?

Het thema digitale geletterdheid is hoog op de agenda komen te staan. Maar waar begin je en hoe integreer je op een doordachte manier dit belangrijke thema in het bestaande curriculum, zonder dat er nog meer werkdruk ontstaat? In deze presentatie delen we onze ervaringen, kennis en geven handige tips. We laten onder andere zien […]

Klassenmanagement met Apple

Wat doe je als je dagelijks tegen de achterkant van 30 devices aankijkt? Doen mijn leerlingen nog wel wat ze moeten doen? Hoe kan ik ze nog beter ondersteunen? Allemaal logische vragen waar Amac Onderwijs dagelijks aan werkt. Maak tijdens deze presentatie van Amac Onderwijs op een praktische wijze kennis met de oplossingen van Apple. […]

IEP LVS: leerlingen volgen op hoofd, hart en handen

Met het IEP LVS krijgt u een compleet beeld van ieder kind. We geven uitgebreid inzicht in de resultaten op taal (incl. technisch lezen en schrijven) en rekenen. Daarnaast krijgen de leerling en leerkracht inzicht in het profiel van de leerling op leeraanpak, sociaal-emotionele ontwikkeling en creatief vermogen. Een kind is namelijk meer dan taal […]

Nooit meer vergaderen, de leerling aan zet: Leerlingbespreking.nl

Leerlingbespreking.nl is een initiatief van docenten om de rapportvergaderingen en leerlingbesprekingen binnen scholen sneller en efficiënter te laten verlopen. Met behulp van een slimme tool ontvangen mentor en leerling periodiek feedback van alle vakdocenten. Vervolgens maakt de leerling op basis van de feedback zelf een plan van aanpak om te presenteren aan ouders en mentor. […]

Formatief evalueren; hoe stellen we het leerproces weer centraal?

‘Een toets is formatief als hier geen cijfer aan is gekoppeld’ is een bekende en veel voorkomende misvatting. Formatief toetsen gaat verder dan cijfers en kan daarom beter formatief evalueren genoemd worden. Formatief evalueren stelt het leerproces en de vakinhoud weer centraal. Maar wat maakt een les formatief? Hoe kun je dit toepassen en welke […]

Hoe breng ik digitale vaardigheden van leerkrachten goed in kaart?

Digitale vaardigheden zijn onmisbaar in de huidige maatschappij en daarmee ook in ons onderwijs. Maar uit onderzoeken blijkt dat er nog veel winst te behalen valt in het verbeteren van ICT-bekwaamheid van zowel leerkrachten als leerlingen. Wil je hier als school of bestuur mee aan de slag? Dan is het nodig om te weten waar […]

Klassenmanagement met Apple

Wat doe je als je dagelijks tegen de achterkant van 30 devices aankijkt? Doen mijn leerlingen nog wel wat ze moeten doen? Hoe kan ik ze nog beter ondersteunen? Allemaal logische vragen waar Amac Onderwijs dagelijks aan werkt. Maak tijdens deze presentatie van Amac Onderwijs op een praktische wijze kennis met de oplossingen van Apple. […]

IEP LVS: leerlingen volgen op hoofd, hart en handen

Met het IEP LVS krijgt u een compleet beeld van ieder kind. We geven uitgebreid inzicht in de resultaten op taal (incl. technisch lezen en schrijven) en rekenen. Daarnaast krijgen de leerling en leerkracht inzicht in het profiel van de leerling op leeraanpak, sociaal-emotionele ontwikkeling en creatief vermogen. Een kind is namelijk meer dan taal […]

Ontdek dans-apps voor in de klas van Nederlands Dans Theater – workshop

Ervaar in deze workshop hoe je digitale dans-apps in jouw lessen toepast door zelf actief aan de slag te gaan onder begeleiding van een professioneel dansdocent van Nederlands Dans Theater. Het gerenommeerde dansgezelschap heeft twee dans-apps ontwikkeld voor het digibord, waarmee kinderen spelenderwijs leren over moderne dans in de klas. Bespreek wat er te zien […]