Archives

Minder werkdruk, boeiendere lessen!

Gedurende deze interactieve sessie geeft Joris Jeurlink, educatie specialist en oud leerkracht met ruim 20 jaar ervaring, je interessante tips en tricks om inspirerend lesmateriaal te creëren zonder extra inspanning. Lessen die ook nog eens interactief, interessant, motiverend en vooral leuk zijn.

Lerarentekort is een keuze

Schoolleiders zijn een ontzettend belangrijke factor in het verlagen van de werkdruk, behouden van personeel en het aantrekken van kwalitatief goede leraren. Om dit te realiseren, maken scholen steeds meer gebruik van digitale leeroplossingen. In deze sessie geven we 5 tips om het personeelstekort terug te dringen én de kwaliteit van leraren hoog te houden. […]

De meeste stemmen gelden

Over welk onderwerp wil jij een workshop volgen? Zeg het maar: activerende didactiek differentiëren: hele taak eerst digitaal leermateriaal maken effectief leren met ICT formatief evalueren leerdoeldenken leerstrategieën motivatie Het is misschien een beetje anders dan anders, maar bij de start van de workshop bepaal jij wat je gaat zien, ervaren en leren. Samen kiezen […]

Docent vertelt: onze onderwijsvisie handen en voeten geven met Magister.me

Het Lingecollege Mavo is één van de vijftig scholen die het afgelopen jaar is overgestapt op Magister.me. Ze gebruiken dit vakoverstijgende leerplatform om het onderwijs voor hun mavoleerlingen op één plek te organiseren. Gelukkig is het arrangeren en personaliseren van leerlijnen zo eenvoudig dat er voldoende tijd overblijft. Want voor Lingecollege gaat leren verder dan […]

Denkvaardigheden als basis voor het ontwerpen van door technologie ondersteunde leerdoelen

De inzet van technologie eenvoudig gemaakt. Veel leerkrachten vinden het momenteel nog lastig om technologie in te zetten voor het leren van de leerling. Hier zijn verschillende redenen voor. Te denken valt bijvoorbeeld aan het gevoel dat randvoorwaarden om technologie te gebruiken niet op orde zijn op school, het spannend vinden om technologie te gebruiken en het hebben van twijfels over […]

BlockChange – Uitwisseling van onderwijsdata

Van onze leerlingen zit er heel veel data opgesloten in verschillende apps. Portfolio’s, ondersteunende applicaties, leerlingvolgsystemen. Allemaal waardevol, maar hoe geven we de data daarin aan leerlingen mee? Hoe ontsluiten we die? Hoe geven we een leven lang leren vorm? OMO Scholengroep Helmond heeft samen met Sphereon, Volution, Senzer en MatchCare een innovatieve oplossing ontwikkeld […]

Interactieve lessen, eenvoudig en snel!

Een betrokken leerling haalt betere leerresultaten. Maar die betrokkenheid verhogen blijkt niet zo eenvoudig. Joris Jeurlink, educatie specialist en oud leerkracht met ruim 20 jaar ervaring, neemt je in deze sessie op een interactieve wijze mee op een reis waarna je zelf in staat bent om lessen eenvoudig interactief te maken.

Lerarentekort is een keuze

Schoolleiders zijn een ontzettend belangrijke factor in het verlagen van de werkdruk, behouden van personeel en het aantrekken van kwalitatief goede leraren. Om dit te realiseren, maken scholen steeds meer gebruik van digitale leeroplossingen. In deze sessie geven we 5 tips om het personeelstekort terug te dringen én de kwaliteit van leraren hoog te houden. […]

Docent vertelt: onze onderwijsvisie handen en voeten geven met Magister.me

Het Lingecollege Mavo is één van de vijftig scholen die het afgelopen jaar is overgestapt op Magister.me. Ze gebruiken dit vakoverstijgende leerplatform om het onderwijs voor hun mavoleerlingen op één plek te organiseren. Gelukkig is het arrangeren en personaliseren van leerlijnen zo eenvoudig dat er voldoende tijd overblijft. Want voor Lingecollege gaat leren verder dan […]