Archives

Detaining students indoors is bad for learning

Children start losing their motivation towards school and studying at the age of ten. Why is that? This is the time when more structured and serious methods are replacing the role of play as a way of learning. At the same time more and more students are underachieving in the classroom setting. This presentation gives […]

Robins Wereld

Robins Wereld is een online educatieve game voor kinderen met een matige tot ernstige verstandelijke beperking. De game stimuleert kinderen om te leren leren en maakt leren leuk. Dat is belangrijk. Zeker bij kinderen met een verstandelijke beperking. De game traint vier vaardigheden: aandacht, impulscontrole, werkgeheugen en probleemoplossend vermogen. Robins Wereld speel je op een […]

Digitale Geletterdheid: waar begin je en hoe integreer je het?

Het thema digitale geletterdheid is hoog op de agenda komen te staan. Maar waar begin je en hoe integreer je op een doordachte manier dit belangrijke thema in het bestaande curriculum, zonder dat er nog meer werkdruk ontstaat? In deze presentatie delen we onze ervaringen, kennis en geven handige tips. We laten onder andere zien […]

Collega’s en ICT: hoe krijg je ze mee?

Je kent inmiddels aardig je weg in digiland. Collega’s weten je te vinden met vragen zodra die ook maar een beetje met ICT te maken hebben. Je zorgt dat je bij blijft en ziet hoe ICT het onderwijs op jouw school kan ondersteunen en verbeteren. Er staat een verandering voor de deur. Jij wilt wel, […]

Lerarentekort is een keuze

Schoolleiders zijn een ontzettend belangrijke factor in het verlagen van de werkdruk, behouden van personeel en het aantrekken van kwalitatief goede leraren. Om dit te realiseren, maken scholen steeds meer gebruik van digitale leeroplossingen. In deze sessie geven we 5 tips om het personeelstekort terug te dringen én de kwaliteit van leraren hoog te houden. […]

IXVO

WHY De 21ste eeuw doet een groot beroep op vaardigheden als kritisch kunnen denken en creatief problemen op kunnen lossen, zelfstandig leren, omgaan met onzekerheden, zelfregulatie en digitale geletterdheid. De kansen benutten die digitalisering biedt voor beter onderwijs: “Samen ervoor zorgen dat iedere leerling het beste uit zichzelf kan halen en goed voorbereid is op de samenleving […]

Klassenmanagement met Apple

Wat doe je als je dagelijks tegen de achterkant van 30 devices aankijkt? Doen mijn leerlingen nog wel wat ze moeten doen? Hoe kan ik ze nog beter ondersteunen? Allemaal logische vragen waar Amac Onderwijs dagelijks aan werkt. Maak tijdens deze presentatie van Amac Onderwijs op een praktische wijze kennis met de oplossingen van Apple. […]

Hoe help je een leerling met een leesbeperking (echt)?

Iedere leerling is anders. En iedere leesbeperking is anders. Met de specifieke behoefte van de leerling als uitgangspunt, zijn er honderden speciale oplossingen ontwikkeld om toch gewoon te kunnen meedoen in de klas. Denk maar eens aan tekstboeken, gesproken boeken, voelbare boeken of speciale bestanden voor dyslexiesoftware. Ze kunnen worden geleverd als fysiek exemplaar, op […]